- La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor
- La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne
- La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
- La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina
LA METÀFORA TUTORIAL
Aquesta metàfora fa referència a el propi autoaprenentatge mitjançant l'ús de l'ordinador. En aquesta és l'ordinador qui fa de mestre i tutoritza el procés d'aprenentatge realitzat per l'alumne. En la metàfora tutorial es té dues coses presents: per un costat la idividualització del procés d'aprenentatge, i per altre la presentació d'informació significativa que ajudi l'alumne a avançar.
Com a exemple puc reflexar el programa Cmap Tools, en el qual l'alumne crea uns mapes conceptuals mitjançant uns coneixement o ideees adquirides previament i aquests li serveixen a la vegada per saber gestionar la seva informació.
LA METÀFORA DE LA CONSTRUCCIÓ
Aquesta metàfora centra l'ús de l'ordinador en l'alumne, el qual és qui controla la màquina i no al revés. Els alumnes construeixen idees a partir de la seva pròpia exploració. Ell és qui "ensenya", donant instruccions a l'ordinador per indicar-li les tasques que ha de fer.
En quant a aquesta metàfora identifico com a programa més rellevant dels que hem après el Scratch, el qual és un programa de programació en què l'alumne dona instruccion a la màquina (que ve representada en forma de ninot) i l'indica les tasques que vol que faci.
Finalment, vull donar suport a aquesta iniciativa de l'ús de l'ordinador a l'escola, però sempre tenint present que tots aquests suports digitals NO han de substituir mai un mestre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada