dimecres, 23 de novembre del 2011

Taxonomia de Bloom per a l'era digital.





Visualitzant aquest esquema sobre la Taxonomia de Bloom per a l'era digital, em venen al cap una pila de conceptes nous que he après al llarg d'aquest primer semestre al mòdul de Processos i contextos educatius II. Les assignatures que contè aquest mòdul són GITIC (Gestió de la informació TIC)  i COED (Comunicació oral, escrita i digital).
En aquest esquema s'hi reflexen les noves oportunitats d'aprenentatge que apareixen a mesura que les TIC s'estan tornant més presents en l'educació. Bloom representa el procès d'aprenentatge en diferents nivells. La divisió que fa és la següent: per un costat tenim les habilitats de pensament d'ordre superior, i per un altre tenim les habilitats de pensament de nivell inferior. Això no implica que els estudiants hagin d'adquirir aquestes habilitats des del nivell inferior fins al superior, sino que es pot començar en qualsevol punt, i els nivells taxonomics més baixos estaran coberts per la propia estructura del coneixement de cada alumne. Així doncs, els termes claus de grau inferior al superior són: RECORDAR, COMPRENDRE, APLICAR, ANALITZAR, EVALUAR i CREAR. Cada grau conté unes habilitats de pensament diferents que acaben creant l'espectre de la comunicació.
El que pretèn la Taxonomia de Bloom ve reflexat en el següent esquema:
En tinc dos clars exemples de treballs en els quals hem fet ús de tots els conceptes apressos tant a GITIC, com a COED. Aquests són Identitat i Territori i la Publicació Digital. Ens ells primerament ens vam documentar sobre un tema, el vam analitzar i profundir fins que finalment vam crear i revisar el nostre propi treball amb el disseny que nosaltres vam voler i la idea que haviem adquirit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada